
Superbezpieczne wynalazki Mercedesa
10 czerwca 2009, 17:29Choć bezpieczeństwo naszych samochodów poprawia się z każdym rokiem, ich producentów (na całe szczęście!) wciąż to nie zadowala. Serię technologicznych nowinek zwiększających szansę przeżycia wypadku zaprezentowali właśnie eksperci Mercedesa.

Paliwo z powietrza
25 marca 2010, 15:44Naukowcy z University of Bath pracują nad produkcją paliwa samochodowego z... powietrza. W ramach wartego 1,4 miliona funtów projektu próbują pozyskiwać z powietrza dwutlenek węgla i zamieniać go w paliwo.
Złudzenie pokieruje ruchem pieszych
24 maja 2011, 10:04Specjaliści z tokijskiego Uniwersytetu Elektrokomunikacji opracowali koncepcję bezpiecznego kierowania tłumem w zatłoczonych przejściach dla pieszych. Zastosowali plastikowe dwuwypukłe arkusze, które wykorzystuje się w bezszkłowych okularach 3D czy przy produkcji holograficznych plakatów kinowych.

Mały i składany
17 sierpnia 2012, 15:58Naukowcy z grupy Changing Places MIT-u i baskijskiej agencji DENOKINN stworzyli składany samochód elektryczny Hiriko Fold. Dwumiejscowy pojazd mieści się prawie wszędzie, a gdy trzeba, da się go zminiaturyzować jeszcze bardziej.

Rekordowe przyspieszenie elektrycznego samochodu
25 września 2013, 12:09Studencki zespół DUT Racing z Uniwersytetu Technologicznego w Delft w Holandii pobił rekord przyspieszenia od 0 do 100 km/h dla pojazdu elektrycznego. Poprzedni rekord wynosił imponujące 2,68 sekundy. Teraz został poprawiony do 2,15 s

Sieci komórkowe mogą się zatykać
22 maja 2015, 09:58Firma Machina Research ostrzega, że gwałtowny wzrost liczby nowoczesnych samochodów może przyczynić się problemów z wydajnością sieci komunikacyjnych, a to z kolei będzie powodowało więcej korków i kolizji. Do roku 2024 liczba połączeń typu machine-to-machine (M2M) wzrośnie z obecnych 250 milionów do 2,3 miliarda

Chevrolet ZH2, jest cichy, nie grzeje się i jeździ na wodór
3 kwietnia 2017, 13:39General Motors i US Army testują samochód terenowy, który jest cichy, ma minimalną sygnaturę dźwiękową i termiczną oraz poi żołnierzy. Mowa tutaj o zasilanym wodorem modelu Chevrolet ZH2.

Rozproszeni telefonem piesi chodzą wolniej
6 sierpnia 2018, 11:10Rozproszeni telefonami piesi idą wolniej i mniej pewnie trzymają się na nogach.

Dwa odchowane rysie radzą sobie świetnie. Jeden zwiedza Karpaty, drugi – Puszczę Świętokrzyską
26 stycznia 2021, 04:30Horaj i Skalny to 2 osierocone młode rysie, które pod koniec 2019 r. zostały uratowane przez Stowarzyszenie dla Natury "Wilk" oraz, odpowiednio, Roztoczański i Magurski Park Narodowy. Koty nabierały sił w Ośrodku Rehabilitacji Mysikrólik w Bielsku-Białej. W maju 2020 r. zostały uwolnione z obrożami GPS/GSM w macierzystych regionach (Horaj na Roztoczu, a Skalny w Beskidzie Niskim). Po kilku miesiącach rysie opuściły te obszary i wyruszyły na wędrówkę.

Akumulatory samochodów elektrycznych mogą działać całe lata dłużej, niż się wydaje
9 grudnia 2024, 11:26Akumulatory w samochodach elektrycznych mogą działać o 1/3 dłużej, niż twierdzą ich producenci, informują naukowcy ze SLAC-Stanford Battery Center. Eksperci centrum badawczego, które zostało założone przez SLAC National Accelerator Laboratory i Precourt Institute for Energy na Uniwersytecie Stanforda, doszli do wniosku, że obecne procedury testowe nie oddają prawidłowo warunków, w jakich używane są akumulatory. To zaś oznacza, że w rzeczywistości właściciele samochodów elektrycznych mogą używać ich przez wiele lat dłużej, niż przypuszczają.